søndag den 13. oktober 2013

Bogstaver

Så blev der arbejdet lidt på layoutet på min blog. Nu er den ikke længere kun hvid og sort, men også lidt grå og lilla på en baggrund af bogstaver :-) 
Der kan selvfølgelig gøres mere ved layoutet, men alt har en begyndelse.

Jeg har valgt bogstaver som baggrund. Bogstaver dækker fint mine to primære formål med denne blog:
At reflektere (gennem ord bestående af bogstaver) over mit arbejde og min videreuddannelse.
At skrive om mit primære faglige interesseområde skriftsprogsvanskeligheder, særligt dysleksi. At bogstaverne på min baggrund er ”ujævne og frosne” hænger meget fint sammen med, at ikke alle har et godt og uproblematisk forhold til bogstaver og det skrevne sprog.

Jeg kan takke min medstuderende Karen for, at jeg har fundet et billede, som jeg med god samvittighed kan bruge som baggrund på min blog.
Se Karens metablog, hvor du finder link til en oversigt over gratis billeder på nettet.


4 kommentarer:

  1. Flot, enkel og .... læsevenlig, selvfølgelig
    Ved du, om der er skrevet noget om læsning på skærm, her efter at tablets mm. er blevet utroligt skarpe?

    SvarSlet
  2. Tænk så stor en forskel (det for mig) gør med layoutet. Jeg har netop skrevet et indlæg, hvor jeg kort nævner/henviser til vores dialog i FirstClass (opg.1), hvor vi netop metareflekterede over, hvor vi selekterer og navigerer. Jeg er der i gennem blevet meget bevidst om, at jeg selekterer udfra min første skimtlæsning. Her er skrifttypen og (under)overskrifter utrolig vigtige. Det er her min nysgerrighed vækkes for at nærlæse.
    Kort og godt: Det ser professionelt og "lækkert" ud Trine :) *synes godt om*

    SvarSlet
  3. Takker!
    Mads - Jeg har faktisk netop fået et spørgsmål om læsning og skrifttyper på skærm af en redaktør i Clio Online. Jeg har (endnu ikke) noget godt overblik over undersøgelser af læsning på skærm, og da jeg (lige som du og alle andre MIL'er) har travlt for tiden, så sendte jeg hende videre til Natinonalt videncenter for læsning, Grafisk højskole og Medie- og journalisthøjskolen. Jeg har givet hende besked om at vende tilbage, når hun har dannet sig et overblik :-)

    SvarSlet
  4. Super lækkert design Trine :o) Og det giver så meget bedre overblik og er meget mere læsevenligt:o)

    SvarSlet